تردمیل

تفاوت تردميل باشگاهي و خانگي

براي اين‌كه بتوانيد به اندام خوبي دست پيدا كنيد و در عين حال سلامتي بدن‌تان را هم حفظ كنيد و مراقب آن باشيد بايد به تغذيه و ورزش هم‌زمان توجه ويژه داشته باشيد.

    امكاناتي كه براي تردميل‌هاي خانگي در نظر گرفته شده است، مناسب محيط خانه است.

 امروزه شركت‌ها با برندهاي مختلف دستگاه‌‌هاي خانگي را از روي نمونه‌هاي باشگاهي توليد كرده‌اند كه مي‌توانيد به راحتي آن‌ها را انتخاب كنيد و از ورزش‌كردن در هر شرايطي لذت ببريد. تردميل نيز جزو آن دستگاه‌هايي است كه هم نمونه باشگاهي و هم نمونه خانگي آن توليد شده است. كه براي اطلاع كامل تر شما به بررسي اين دو نمونه تردميل مي پردازيم.

جالب است بدانيد تردميل واژه‌اي قديمي است و به يك نوار نقاله در محيطي بسته گفته مي‌شد كه  انسان يا حيوان بايد روي آن راه مي‌رفت. اين كار در سال 1875 توسط كشاورزان انجام مي‌شد. تردميل اصلي در سال 1952 توسط روبرت بروس، براي انجام تشخيص بيماري قلبي و ريه ارائه شده است.

اين طور به ذهن مي‌رسد كه تردميل خانگي براي انجام ورزش‌هاي كم‌حجم در خانه استفاده مي‌شود و تردميل باشگاهي براي انجام ورزش‌هاي حرفه‌اي‌تر. براي اين‌كه بتوانيم تشخص دهيم كه كدام مدل از تردميل‌هاي موجود در بازار براي انجام فعاليت مناسب است، بايد به چند نكته توجه كنيد. ابتدا بايد تمركز خود رابراي شناسايي قدرت موتور تردميل بگذاريد. قدرت موتور در تردميل‌ها متفاوت است كه بنا به قدرت موتور دستگاه و سنگيني فرد يا افراد كاربر، نوع انتخابي شما متفاوت خواهد.

قدرت موتور در تردميل هاي خانگي معمولا به اين ترتيب است:

اگر قدرت موتور تردميل يك اسب بخار باشد، مناسب براي وزن 100 كيلوگرم است.
اگر قدرت موتور تردميل 1.5 اسب بخار باشد، مناسب براي وزن 110 كيلوگرم است.
اگر قدرت موتور تردميل دو اسب بخار باشد، مناسب براي وزن 130 كيلوگرم است.
اگر قدرت موتور تردميل 2.5 اسب بخار باشد، مناسب براي وزن 150 كيلوگرم است.

 به ياد داشته باشيد كه موتور اين تردميل‌ها اكثرا DC است و با برق متناوب تامين نيرو مي‌كنند. اگر از تردميلي استفاده كنيد كه با وزن شما متغاير باشد حتما تردميل‌تان دچار مشكل خواهد شد و به مرور موتور تردميل ضعيف مي‌شود و در نهايت خواهد سوخت.

از ديگر نكاتي كه بايد به آن توجه كنيد، پيست تردميل يا همان تسمه تردميل است. هنگام خريد تردميل بايد با آگاهي همه ويژگي‌هاي شخص كاربر تردميل، خريدتان را انجام دهيد. اين‌كه كاربر داراي چه وزن يا حتي قدي است و هنگام گام‌برداشتن روي تردميل به چه عرضي احتياج دارد و چه فضايي را اشغال مي‌كند.

البته خوب است اين را بدانيد اندازه تسمه كوچك‌ترين تردميل به عرض 38 سانتي‌متراست كه اين مقدار حتي بيش از نياز كاربر است و كاربر به راحتي حتي در كوچك‌ترين تسمه نيز مي‌تواند راه برود و حتي بدود. به هنگام خريد حتما به وزن كاربر و شايد كاربراني كه مي‌خواهند از اين دستگاه استفاده كنند توجه داشته باشيد، رابطه بين قدرت موتور و ابعاد تسمه را نيز فراموش نكنيد و از راهنمايي‌ فروشنده تردميل استفاده كنيد. تردميل‌هاي باشگاهي طوري طراحي شده‌اند كه كاربر با هر وزن و حتي قدي، بتواند به راحتي روي دستگاه راه برود و ديگر نيازي نباشد تا كاربر ابتدا به دنبال توان و قدرت يا تسمه تردميل باشد و بعد اگر مناسب وزن او بود، روي آن راه برود.

تردميل‌هاي خانگي كوچك مناسب آپارتمان‌نشيني و فضاي كم آن طراحي شده‌اند و با داشتن امكاناتي نظير قدرت تاشوندگي كه در آن‌ها تعبيه شده است اين امكان را به كاربران خود مي‌دهيد تا در صورتي كه از تردميل استفاده نكنند به راحتي بتوانند آن را جمع و از فضاي منزل نهايت استفاده را بكنند.

تفاوت ديگر تردميل‌هاي خانگي و باشگاهي در ارائه شيب آن‌هاست. تردميل‌هاي خانگي امروزه به دو طريق دستي و برقي قادر هستند تغيير شيب بدهند كه بيش‌تر اين حركت در تردميل‌هاي خانگي انجام مي‌شود.

تحمل وزن در تردميل‌هاي باشگاهي و خانگي با هم متفاوت است و اين تفاوت آن‌ها را از يكديگر متمايز كرده است. اغلب تردميل‌هاي خانگي محدود وزن كم‌تري نسبت به تردميل‌هاي باشگاهي دارند. هنگام خريد تردميل خانگي حتما بايد به آن توجه كنيد تا هنگام استفاده كاربر يا حتي دستگاه دچار مشكل خاصي نشود.

قيمت تردميل نيز يكي از فاكتورهاي تفاوت تردميل‌هاي خانگي و باشگاهي است. همان‌طور كه مي‌دانيد قيمت تردميل بنا به امكاناتي كه اين دستگاه ارائه مي‌دهد، متفاوت است. به طور كلي تردميل‌هاي باشگاهي به دليل اين‌كه قدرت موتور بالاتري نسبت به تردميل‌هاي خانگي دارند و از امكانات بيش‌تري نسبت به تردميل‌هاي خانگي برخوردار هستند، قيمت بالاتري نيز دارند.

امكاناتي كه تردميل‌هاي باشگاهي در اختيار كاربر خود قرار مي‌دهد به مراتب بيش‌تر از تردميل‌هاي خانگي است.

تمام امكاناتي كه براي تردميل‌هاي خانگي در نظر گرفته شده است، مناسب محيط خانه است و پاسخ‌گوي ورزشي در سطح معمولي براي افراد خانه است كه به هر دليلي امكان خارج‌شدن از منزل و استفاده از باشگاه ورزشي را ندارند.

+ نوشته شده در  دوشنبه 16 بهمن 1396ساعت 17:08  توسط هایپرجیم 
برچسب‌ها :

روي تردميل بدويم يا فضاي باز؟

ايرنه ديويس استاد طب فيزيكي و توانبخشي دانشكده پزشكي هاروارد با اشاره به تفاوت ها و شباهت هاي دويدن روي تردميل و دويدن به طور عادي در محيط بيرون گفت: از نظر مكانيسم قدم برداشتن تفاوت زيادي بين دويدن بر روي تردميل و زمين وجود ندارد، اما با اين حال شما احساس متفاوتي را تجربه مي كنيد.

وي افزود: بسياري از ورزشكاران دوميداني، در اثر فشار زياد و تمرينات طاقت فرسا دچار آسيب ديدگي در عضلات، غضروف، استخوان و تاندون ها مي شوند و با مطالعات انجام شده مشخص شد كه اين صدمات با دويدن روي تردميل نيز به وجود مي آيد.

اين محقق اظهار داشت: در اغلب افراد دويدن بر روي تردميل و سطوح كاملا صاف اين چنين خطر آسيب ديدگي بيشتري به دنبال دارد.

ديويس با اشاره به كاهش آسيب ديدگي ها با دويدن روي زمين معمولي گفت: به نظر مي رسد آسيب تاندون ها و عضلات در دويدن بر روي تردميل بيشتر باشد وبه دليل تغيير جهت گام ها در دو بر روي زمين معمولي اين آسيب ها كمتر در ويدن محيط بيرون ديده شود البته به دليل برخي خطرات مانند مواجه شدن با يك حيوان مثل گربه يا سگ يا برخورد با افراد در دويدن بيرون منزل ؟آسيب ها پارگي تاندون بيشتر ظاهر شوند.

يكي از مهمترين تفاوت ها بين دويدن در بيرون منزل و تردميل مقامت هوا است. به همين منظور محققان دانشگاه بر روي اين موضوع تحقيق كرده و دريافتند افرادي كه امكان دويدن در محيط بيرون منزل را ندارند و مجبورند از تردميل استفاده كنند، مي توانند تنها با افزودن يك درجه تنگي بيشتر در كمربند نتيجه اي همچون تاثير فشار هوا بر روي بدن حاصل مي شود.

البته علاوه بر فوايد دويدن در بيرون منزل در سلامتي جسمي، در اين روش سلامت روح نيز بهبود پيدا مي كند. بسياري از تحقيقات نشان داده كه صرف زمان خارج از منزل، در فضاهاي سبز مانند جنگل يا پارك هاموجب بهبود خلق و خو، افزايش انرژي و نشاط و خواب راحتر در افراد مي شود.

يك مطالعه در بريتانيا نشان داد كه دوندگي در محيط بيرون از منزل و در پارك ها و فضاي آزاد در كاهش تنش، سردرگمي، خشم و افسردگي بسيار موثر و مفيد است.

با توجه به تحقيقات انجام شده فوايد دويدن در محيط بيرون از منزل به هيچ وجه با دويدن بر روي تردميل بست نمي آيد اما بايد به اين نكته توجه داشت كه آلودگي هوا و شرايط دويدن در فضاي آزاد بسيار حائز اهميت بوده و در روزهاي آلوده بهتر است دويدن بر روي تردميل براي حفط سلامتي انجام شود.

+ نوشته شده در  دوشنبه 16 بهمن 1396ساعت 17:07  توسط هایپرجیم 
برچسب‌ها :

آيا راه رفتن برروي تردميل درد زانو را افزايش ميدهد؟

دردهاي آرتروز جزو دردهاي مزمن در سنين بالا هستند و كاهش وزن يكي از پيشنهادهاي ما براي اين دسته از افراد است. البته نوع ورزشي كه به اين افراد داده مي‌شود معمولا هوازي بوده و بيشتر از نوع راه رفتن است. در صورتي كه فرد درد شديد و محدوديت‌ تعادلي دارد و نمي‌تواند راه برود، استفاده از تردميلرا به وي توصيه مي‌كنيم. استفاده از دوچرخه نيز ممكن است، اما دوچرخه بايد براي هر فردي به طور جداگانه تنظيم شود، در غير اين صورت درد زانو را تشديد خواهد كرد.

بيشترين نوع ورزش توصيه ‌شده، همان راه رفتن يا پياده‌روي روي تردميل است. در كنار آن، برخي ورزش‌ها براي تقويت عضلات ران، به ويژه عضلات چهارسر و عضلات پشت ران به فرد داده مي‌شود كه به كاهش درد زانوي وي كمك خواهد كرد. ميزان پياده‌روي را بايد از 20 دقيقه در روز آغاز كرد و به تدريج افزايش داد تا حداكثر به 60 دقيقه در روز برسد. اين تمرين بايد 5 تا 6 روز در هفته انجام شود. توصيه سوم من به كساني كه درد زانو دارند، انجام حركات كششي در رابطه با زانو و عضلات پشت ران و ساق است كه در كنار انجام ورزش هوازي و تمرينات تقويتي مي‌تواند هم احتمال سقوط و هم احساس درد را كاهش دهد.

توجه به اين نكته لازم است كه وقتي براي يك فرد مبتلا به درد زانو نسخه پزشكي نوشته مي‌شود، توصيه مي‌كنيم هميشه راه رفتن روي تردميل را از كم شروع كرده و به تدريج افزايش دهد. ابتدا در حداقل سرعت از 5/2 دقيقه شروع كرده و به تدريج زمان را افزايش دهد تا به 60 دقيقه برسد و وقتي زمان به حد مطلوب رسيد، سرعت را افزايش داده و بعد از رسيدن سرعت به حد مطلوب، شيب تردميل را افزايش دهد. پيشنهاد مي‌كنم قبل از شروع تمرينات ورزشي، حتما با متخصص طب ورزشي مشورت كنيد تا بر حسب شرايط خاص هر فرد، نسخه ويژه‌اي براي ورزش او نوشته و نحوه انجام تمرينات را براي او كاملا توضيح دهد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 16 بهمن 1396ساعت 17:07  توسط هایپرجیم 
برچسب‌ها :